Wednesday, December 21, 2011

kenangan pmr

hye hye hye :) lately nie rasa malas betul nak update . blogwalk je la kalau buka pun . busy sikit . *yela tu esok budak pmr nak pergi amek result kan ? good luck ye adik adik . *tetiba jadi caring pulak kan teringat pulak masa aku nak amek result dulu . time kat rumah aku cool lagi nie . sebab masa tu aku target at least aku achieve dalam 6A2B even trial aku dapat 2A4B2C je . haha . dulu aku kurang study sikit . suka study last minute . dah la last minute , study mainmain pulak tu . phone tak pernah berpisah dengan aku .

dulu aku stay hostel even rumah aku dengan sekolah dekat gila , dalam 3 kilometer kot tapi parents aku especially my mum suruh stay hostel . belajar berdikari katanya . okay fine ~ honestly dari form 1 aku tak boleh nak study ramairamai kat hostel tu sebab bila dah ramai bagi aku 55% je betulbetul fokus study . selebihnya sembangsembang la .

and satu lagi gangguan aku yang paling obvious , handphone . asyik texting je kerja . konon tengah in love gilagila la kan . puii ~ sampai nak study pun sayang nak tinggal .betapa bengongnya aku masa tu . adik adik jangan ikut tau :)

erm tu puncapunca kegagalan kan ? hahaha . nie time nak tunggu result pulak . kalau kat rumah aku boleh selamba badak je , lain pulak bila dah ada kat sekolah . biasa la bila dah jumpa kawankawan kan . masingmasing pakat buat ramalan kitorang akan dapat berapa nie . aku dengan confident still cakap 6A depan diorang tapi dalam hati 40% je probability tu . hikhik .

but still , bahkan makin confident sebab datang la senior aku yang handle program nak announce result hari tu , dia cakap yang dapat straight a batch aku paling ramai . dalam 200++ . dah kalau macam tu , korang bagi tahu la caner aku tak perasan dapat straight a jugak . haha . 

bila dalam dewan , pengetua announce la kan nama yang dapat tu . yes dan malangnya di saat aku mencintaimu , eh silap . di saat kawankawan dapat 5A-9A , aku dapat 4A4B je okay . isk isk . sedih gila la aku kan . parents pun tak expect aku dapat teruk macam tu . and kesannya , aku disuruh keluar hostel and stay kat rumah . yes ! haha .

lamalama bila dah redha tu , aku dah think forward dah . tak nak ingat result aku yang memalukan tu . tapi aku jadi stress balik bila awal form 4 , dia tak bagi pilih aliran . i mean sekolah dah tetapkan , yang 7A-9A sains tulen , 5A-6A sains akaun , 4A-3A akaun , 2A-1A seni . aku tension sampai terfikir nak pindah . tapi stay situ jugak akhirnya .

and now , im eighteen-year-old and semua tu a part of my sweet and unforgettable memories . bagi aku , gagal sekali , doesn't mean we'll live in failure for the rest of our life . Allah kan maha adil . HE knows what the best to us .

lepas buat entry ni , tibatiba rindu kat sekolah . rindu semua yang aku lalui dulu . suka duka kat sekolah . memang tak boleh nak diganti dengan apaapa pun . too valuable and precious . those yang cakap sekolah tu bosan or korang rasa tak sabar nak habis sekolah sebab dah malas nak hadap buku , cikgu garang or whatsoever , you'll be regret dear . trust me , habis je korang jawab your last paper in spm , korang akan start rindu everything yang korang lalui sepanjang kat sekolah :') yang korang selalu benci tu la yang paling korang rindu . yes memang lepas tu boleh hang out , but still tak sama . so enjoy je la saatsaat korang kat sekolah okay ? and study rajinrajin . sesungguhnya jadi seorang yang dewasa tak seindah yang disangka .

team sport scince . aku takde sebab pergi stadium time tu . grr .

after graduate . 

jamuan akhir tahun .

before paper bm spm . kitorang lunch kat bawah pondok kat pantai belakang sekolah . hihi . tu nama kami :)

p/s : sorry . cerita pasal pmr tapi pictures semua masa spm . hehe .


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...