Friday, April 6, 2012

nurse-wanna-be

erk . teyba rindu kat patient :|
hye hye hye ! lama gila tak sentuh blog . busy sangat sangat :| now aku dah start posting . minggu ni kat wad surgical (male) . ala , yang nak tunggu turn nak g operation theater(OT) tu . nak lagi senang orang yang nak masuk dewan bedah . haha . yang dah lepas operate pun stay situ jugak . wad tu okay laa . tak busy sangat . patient pun semua best . bila aku dah start kerja ni , aku rasa macam makin sayang la weh kat bidang nursing ni . bila kita rawat patient tu dengan baik , rasa puas hati tau . and rasa sangat dihargai even diorang just cakap terima kasih . TERIMA KASIH . dengar simple kan ? tapi perkataan2 tu dah cukup nak hilangkan penat aku . hihi . patient pun ada yang hensem2 . doktor pun . wakaka :p

kat hospital jugak macam2 perangai aku boleh tengok . bini yang care gila kat husband dia , mak yang sanggup tak balik sebab nak temankan anak dia , patient yang lawak2 and sempoi . tapi ada jugak part tak best . sebab ada sorang patient tu 2 hari tunggu anak dia datang ambik , bila call anak dia cakap lepas habis kerja datang ambik tapi tak datang2 . asyik ulang alik uncle tu tunggu anak dia kat depan pintu wad . aku yang tengok pun macam sedih weh . teringat pulak kisah anak tinggal mak bapak kat hospital tak ambik2  dalam paper yang hari2 kita baca tu . tapi nasib baik gak akhirnya anak dia datang ambik jugak uncle tu . kalau tak tahu la aku apa nak jadi . haih . macam2 .

bila dah jadi nurse tak bertauliah ni jugak la macam2 jenis penyakit la boleh tau . hiv , hepatitis b , yang bahaya2 and high risk tu semua kita redah je . ye laa . takkan nak ignore pulak pesakit camtu kan ? tapi tu laa , diri sendiri tu kena jaga dulu . basuh tangan before and after touch patient . adoi , aku dah macam buat entry bertemakan kesihatan pulak . mesti bosan kan ? haha .


chow dulu la . esok dah la kena bangun awal . ada walkathon . huh . tension -,-



3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...