Friday, March 29, 2013

mahal tak semestinya berkualiti

nak cerita pasal ni macam klise sangat kan . tapi takpe la , ni je idea yang aku ada sekarang . sobs . based on lately ni barang-barang aku yang rosak and still elok . mula la nak compare mana satu bagus mana satu tak kan . hukhuk . nak listkan barang-barang tu boleh tak . dengan brand sekali aku mention . lalala

1)PURSE

VINCCI = RM 89.90 compare dengan BRAND X beli kat TESCO = RM 20.00
konklusi : kualiti VINCCI 3/5 , kualiti BRAND X 4/5

2)HANDBAG

MOMOE = RM 119.90 compare dengan BRAND X beli kat TS : RM 40.00
konklusi : yg MOMOE tu dah boleh buang . BRAND X still boleh pakai sampai sekarang . dah almost 2 tahun kot guna . MOMOE tu baru lagi kot beli .

3)KASUT

VINCCI : 55.90 compre dengan CONVERSE dan sebagainya kasut aku yang lain : harga pelbagai

VINCCI totally tak selesa . sakit tapak kaki bila jalan lama-lama especially time hang out dengan kawan and shopping . memang merana la .



4)PAKAIAN

nak mention jenama banyak sangat tapi konklusinya memang tak semestinya yang branded , yang mahal tu berkualiti . aku rasa korang pun setuju dengan aku kan ? hewhew

oklaa tu je nak story . konklusinya pandai-pandai la pilih yang mana satu .



1 comment:

  1. Setuju!! kadang2 yang berkualiti tu yang cepat punah. hehe. Majoriti kot :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...